SEO na stronie

Najwyższa jakość, jak i użyteczność są głównymi założeniami aktualnych działań SEO.
Dla wyszukiwarek jest ważne, jak długo użytkownicy przeglądają Twoją stronę, czy znajdują na niej odpowiednie treści, czy zaraz z niej wychodzą. Ty o tym decydujesz, ponieważ wybierasz interesujące teksty i dostosowujesz stronę pod gości.

Najważniejsze zasady SEO na stronie to:

  • Ton, styl dostosowany do odbiorcy. Piszesz do określonej grupy odbiorców, weź pod uwagę ICH preferencje. Zastanów się głębiej, czy do strony i odbiorcy bardziej pasuje wypowiadający się ekspert/profesjonalista, czy lepiej przywitać gości na stronie jako dobry znajomy.
  • Pisz czytelnie i jak najprościej. Postaraj się przekazać treść merytorycznie i krótko. Nie lubimy czytać w internecie długich wypowiedzi, częściej szukamy szybkiej porady, prostej definicji, zrozumiałego rozwiązania (jednak nasz tekst musi posiadać odpowiednią liczbę słów, ok. 300, aby Google dobrze oceniło jego jakość).
  • Podziel tekst na akapity, bloki, części. Czytelnik łatwiej przejdzie przez content i nie zniechęcisz go.
  • Wypunktuj, pogrub, stosuj nagłówki. Najpierw przeglądamy, potem skupiamy się na czytaniu. Pozwól użytkownikowi znaleźć szybko interesujące go zagadnienia.

Unikalne treści na stronie

Pamiętaj, w internecie nie możesz bezkarnie kopiować treści. Poza uszanowaniem praw autorskich osób trzecich, musisz wiedzieć, że własnej treści ze strony też nie możesz duplikować. Pokaż wyszukiwarkom, że Ci zależy i buduj ciekawe, unikalne teksty na swojej witrynie, w portalach grupowych, mediach społecznościowych.