LinkedIn – 7 zasad profesjonalnego profilu

  1. Przygotuj profesjonalne zdjęcie. LinkedIn to miejsce kontaktów zawodowych. Odpowiednim zdjęciem nie tylko zjednasz sobie przychylność biznesową, ale również okażesz szacunek swoim partnerom i znajomym.
  2. Niech nagłówek profilu określa, co chcesz przekazać innym. Jeśli szukasz pracy, niech to będzie Twoje aktualne stanowisko. Rekruterzy będą Cię po nim szukali. Jeśli budujesz na portalu partnerstwo, pokaż nagłówkiem swoje główne funkcje zawodowe.
  3. Uzupełnij informacje. Pisz o tym, czego jesteś w stanie dokonać. W czym Twoje umiejętności pomogą zarówno partnerom, których szukasz, bądź pracodawcom, jeśli zmieniasz pracę.
  4. Sukcesywnie zwiększaj ilość kontaktów. Wysyłaj spersonalizowane zaproszenia, aby okazać respekt osobom, z którymi chcesz nawiązać kontakt.
  5. Szczególną uwagę zwróć na rekomendacje. Nie chodzi o to, abyś miał ich wiele. Poszukaj osoby, która jest społecznie szanowana, zawodowo uznana i ma określoną reputację, a która Cię zna i możesz ją poprosić o parę słów o Tobie.
  6. Nie zapominaj o potwierdzeniach umiejętności. Skoro mamy taką możliwość musimy ją jak najlepiej wykorzystać. Potwierdzaj umiejętności osób, które znasz, a na pewno się odwdzięczą.
  7. Zaangażuj się w grupy na portalu. Twoja aktywność będzie dobrze widziana przez rekruterów. Masz szansę potwierdzić swoje umiejętności i doświadczenie. Jeśli szukasz na LinkedIn partnerów do współpracy, aktywność w grupach pozwoli Ci ich znaleźć i zaobserwować ich działania.