Facebook

Fani czekają na Twój ruch!

Posty na Facebooku to temat rzeka. O czym pisać i jak? Czy Fani oczekują długich treści, czy lepiej dać zdjęcie, a może grafikę? Oto kilka prostych zasad, które zastosowane systematycznie podniosą jakość Twoich postów, a co za tym idzie zainteresowanie Twoich fanów, co przyniesie Ci większą ilość reakcji, czyli zwiększy zasięg!

Twój ruch

Umów się ze swoimi fanami, że na Twoim Fan Page’u znajdą specjalne treści, niedostępne nigdzie indziej. Publikuj więc tam i tylko tam informacje o specjalnej promocji, akcji rabatowej, czy nowej dostawie. Fani przyzwyczają się, że tylko tam znajdą np. kod rabatowy i nie zapomną o Tobie na Facebooku.

Zachęcaj ludzi, którzy są w Twojej społeczności do dyskusji. Pytaj, wzbudzaj kontrowersje, daj możliwość wyboru, czy to w ankiecie czy w poście. Niech ich naturalną reakcją będzie like lub komentarz.

Daj fanom możliwość zabawy, gry, a może zagadkę. Jeśli profil Twojej działalności na to pozwala (branża nie wymaga pełnej formalności, lub Fan Page budujesz typowo dla pracowników), wypuszczaj posty z zabawami i rywalizacjami. Takie typowe przykłady to znajdowanie różnic na obrazkach, ukrytych elementów czy propozycje imion dla firmowego kota.

Pokaż swoją firmę jako społeczność. Ludzie chcą się z Wami zaprzyjaźnić, jak ze Smerfami :). Pokaż Anię, która jeździ na rowerze i bierze udział w akcjach społecznych czy Mateusza, którego pasją są foty.

Twórz konkursy. Co prawda przygotowanie takiego konkursu to stosunkowo duży nakład pracy, jednak najczęściej odzew się opłaca.

Twoi Fani oczekują więcej

Powinieneś jeszcze zadbać o to, aby kontent, który wrzucasz był urozmaicony (zdjęcia, galerie, filmy, ankiety, infografiki), aby oznaczać @ instytucje lub osoby, które z postem są związane i wykorzystywać popularne # hasztagi. No i jeszcze odpowiadaj na komentarze, nawet jak nie jesteś w tym mocny, napisz, że się z czymś zgadzasz czy nie, lub że popierasz wyrażoną opinię.

Sprawdź, co warto wiedzieć o profilu na LinkedIn.