Jak już wiemy, jak założyć fan page, to następne, czego od niego oczekujemy, to żeby generował fanów. Jednak to nie jest proste i samo się nie stanie. Nasze działanie na fan page'u musi być ciągle, może być cotygodniowe, ale ciągłe.

Oto kilka porad zebranych z wypowiedzi praktyków. Co zrobić, aby tych 500 fanów mieć:

  1. Podobno pomaga jak skrócimy nazwę fan page'a. np. facebook.com/rabatowanie. TU dowiesz się jak zmienić nazwę, a tu na jaką najlepiej ją zmienić.
  2. Musisz zaprosić swoich znajomych. Każdy z nich zdecyduje czy chce być fanem Twojego produktu/usługi. Jeśli nie, to po jakimś czasie możesz uznać, że ktoś tego zaproszenia nie zauważył i spróbować jeszcze raz, ale nie więcej. Spamowanie to zły nawyk.
  3. Jeśli jest już zebrana baza adresów mailowych klientów Twojej firmy, to ją wykorzystaj. Poinformuj w mailu stałych klientów o istnieniu fan page'a. Możesz też to zrobić za pomocą newslettera, jeśli takowy wysyłasz. Jednak ważne i budujące będzie jeśli obiecasz zapraszanym, że pierwsi będą mogli się dowiedzieć o rabatach, nowościach lub ciekawostkach związanych z Twoją ofertą.
  4. Dość oczywista podpowiedź: umieść "like box" na stronie, blogu czy w e-sklepie. Tu znajdziesz informacje, jak wygenerować kod, który można następnie wkleić na stronę.
  5. Bardzo ważne jest aby .nie zapominać o fan page'u. Systematyka buduje. Fani są stale informowani, może coś z naszych informacji udostępnią, a my stale będziemy o sobie przypominać.
  6. Jeśli mamy trudny produkt lub usługę, musimy się trochę więcej namęczyć przy stworzeniu fan page'a. Możemy mieć problem ze zdobyciem fanów dla firmy produkującej filtry do odkurzaczy, worki na śmieci czy środki czystości. Jeśli jednak stworzymy fan page o ochronie środowiska, to tak spokojnie zaistnieje nasz produkt, a ludzie będą mieli ochotę do nas dołączyć.
  7. Konkursy. To jedna z aktywności na fan page'u przynosząca duży wzrost fanów. Jeśli oczywiście jeszcze  dodamy do tego atrakcyjne nagrody, to możemy się spodziewać ich na 100%. Ważne - w regulaminie jakiegokolwiek konkursu na Facebooku musi być zaznaczone, że osoba biorąca udział musi być już fanem strony. Np. spełnianie marzeń na stronie Facebook'owej marki Yes. Każdy mógł na stronie internetowej skomentować wybrany produkt o którym marzy, a komentarze były powiązane z Facebookiem i na Fb osoby umieszczała się jej wypowiedź. Najciekawszy z komentarzy wygrywał wybrany przez wystawiającego produkt.
  8. Unikalny kontent. Daj użytkownikowi coś ciekawego, co może przeczytać tylko na Twoim fanpage'u. Treści, których nie znajdzie on nigdzie zachęcą go do polubienia Twojej strony. Np. jeśli produkujesz środki czystości publikuj na fb wyjątkowe sposoby na pozbycie się plam czy usunięcie kamienia ze sprzętu agd.
  9. Gry. Możesz umieścić na Fb gry, to świetny pomysł, jak jeszcze nagrodzisz najlepszy wynik. Grać mogą tylko fani, więc zainteresowani będą wciskać "lubię to". Bardzo popularna jest gra "Memories", gdzie pod kilkunastoma kwadracikami są obrazki (np. produkty firmy), które należy połączyć w określony sposób. Np. kolor szminki z ustami pomalowanymi tym kolorem.
  10. Facebook ads. Wykorzystaj system płatnej reklamy stworzony na Fb. Jak to zrobić sprawdzisz Tu.