Marketing w internecie to temat bardzo szeroki. Spróbujmy wymienić wszystkie znane narzędzia tego sposobu komunikacji.

 

  1. Zacznijmy od podstaw, pierwszym narzędziem jest nasza obecność w internecie. Nie firmy, nie produktu, tylko nasza osobista. To pozwala nam na komunikację ze znajomymi, ludźmi ze środowiska zawodowego czy hobbystycznego, co pozwala najszybciej zakomunikować to co mamy do powiedzenia.

  2. Kolejnym sposobem jest marketing na forum. Forum to miejsce gdzie się spotykamy. I jako osoby i jako wlasciele firm czy producenci. Tam możemy wymieniać poglądy, wziąć udział w dyskusji. Na większości forum możemy wrzucić link do swojej strony bądź Facebooka i mamy kolejną możliwość budowy ruchu na naszej stronie.

  3. Możemy wymienić się również z kimś linkami. Z inna stroną o podobnej lub zbliżonej tematyce. Kiedyś to było potężne narzędzie do SEO, jednak zmiany algorytmów w wyszukiwarkach zmieniły trochę rangę tych wymian.

  4. Mamy tez możliwość pisania i dodawania artykułów w internecie. Możemy je wrzucać na strony z katalogami. Możemy też na specjalnych stronach, portalach pozwalających na wymianę treści. Logowanie tam pozwala na umieszczanie jak i na pobieranie treści innych autorów. Można w artykule bądź w podpisie umieścić adres naszej witryny. Jeśli artykuł podejmuje dostatecznie interesujący temat, a osoba czytająca będzie chciała go rozwinąć, będzie wiedziała do kogo zwrócić się z pytaniem czy informacją.

  5. Bardzo ważnym narzędziem marketingu online jest marketing newsletterowy (ezine marketing). Pojęcie to odnosi się to do e-mail marketingu. Możesz stworzyć swój własny biuletyn lub elektroniczny magazyn, który twoi abonenci mogą regularnie otrzymywać.
  6. Tworzenie ezine jest integralną częścią działalności firmy internetowej. Możesz również zdecydować się na zakup powierzchni reklamowej w newsletterach lub magazynach, które już działają z dobrym skutkiem.

  7. Marketing w wyszukiwarkach - Search Engine Marketing, wiąże się  z optymalizacją strony i treści pod względem wyszukiwania. Wyszukiwarka używa do tego algorytmu i przyznaje stronom rangi/wagi, według nich strony są wyświetlane przez wyszukiwarki na konkretnej pozycji. Search engine optimization SEO to metody które pozwalają budować witryny i ich treści tak, aby mogły zadowolić wyszukiwarki. Można samemu dowiedzieć się więcej o SEO lub skorzystać z płatnych usług.

  8. Reklama Pay Per Click  - Jest to usługa płatna, gdzie płacisz usługodawcy za każdym razem, kiedy Twój link zostanie kliknięty. Tego rodzaju marketing jest dość popularny wśród sprzedawców internetowych. Oprócz Google i Yahoo istnieje wiele innych płatnych usług pay per click. W taki sposób działa wiele programów afiliacyjnych, które mogą pomóc zarobić pieniądze również Twojej stronie internetowej (np.afilo.pl).

  9. Marketing wirusowy. Tutaj posiadany użyteczny produkt jak ebook lub oprogramowanie pozwalamy ludziom przekazywać  swobodnie. To pomaga w rozprzestrzenianiu naszych linków do stron w sposób naturalny.

  10. Program partnerski. Możesz uruchomić swój własny program partnerski, do którego ludzie będą dołączać. Oni będą reklamować Twój produkt w ramach umowy partnerskiej. Kiedy następuje sprzedaż dostają zaprogramowaną prowizję. Musisz znaleźć sposób zarządzania programem partnerskim, Clickbank.com oferuje łatwe alternatywy.

  11. Blog marketingowy: Blog to internetowy dziennik, który można aktualizować na bieżąco. Blogi są niezmiernie popularne wśród sprzedawców i bardzo lubiane przez wyszukiwarki. Są koniecznością dla Twojej firmy jeśli chcesz, żeby Twój online-marketing był mocny.

  12. Marketing w społecznościach.

Zachęcam do komentowania artykułu i dodawania form marketingu online znanych Wam z praktyki.